cuprins

corespondență

anul: 2019 / volumul: 37 / numărul: 2 / Pagina : 110-111

bradicardia este cauzată numai de cetirizină sau de interacțiunea dintre escitalopram și cetirizină?
Hsiu-Hui Chiu1, Yi-Chun Yeh2, Chieh-Shan Wu3
1 Departamentul de Dermatologie, Spitalul creștin Pingtung, Pingtung; Departamentul de Dermatologie, Spitalul de Cancer E-Da, Kaohsiung, Taiwan
2 Departamentul de Psihiatrie; Departamentul de Psihiatrie, Spitalul Universitar Medical Kaohsiung, Universitatea Medicală Kaohsiung, Kaohsiung, Taiwan
3 Departamentul de Dermatologie, veteranii Kaohsiung General spital; Departamentul de Dermatologie, Facultatea de Medicină, Colegiul de Medicină, Universitatea de Medicină Kaohsiung, Kaohsiung, Taiwan

Data publicării Web 18-Jun-2019

adresa de corespondență:
Dr. Chieh-Shan Wu
no. 386 ta-Chung 1st Road, Kaohsiung 81362
Taiwan
Login pentru a accesa id-ul de e-mail

sursa de sprijin: Nici unul, Conflict de interese: nici unul

DOI: 10.4103 / ds.ds_24_18

 drepturi și permisiuni

cum se citează acest articol:
Chiu HH, Yeh YC, Wu CS. Bradicardia este cauzată numai de cetirizină sau de interacțiunea dintre escitalopram și cetirizină?. Dermatol Sin 2019;37:110-1

cum se citează această adresă URL:
Chiu HH, Yeh YC, Wu CS. Bradicardia este cauzată numai de cetirizină sau de interacțiunea dintre escitalopram și cetirizină?. Dermatol Sin 2019; 37: 110-1. Disponibil de la: https://www.dermsinica.org/text.asp?2019/37/2/110/259680

Stimate Editor,
am citit articolul intitulat „bradicardia asociată cetirizinei: un raport de caz” în jurnalul dvs. În ultimul paragraf din acest articol, concluzia este că „am raportat un caz de bradicardie care a fost probabil cauzat de cetirizină.”Credem că titlul acestui articol nu este compatibil cu conținutul său.
Cetirizina crește în principal intervalul QT în cazurile de supradozaj, deși s-a raportat că efectul său este mai mic decât cel al altor blocante H1 tradiționale. Din păcate, autorii nu au menționat despre intervalul QT în articol. Estimând din electrocardiograma în original, nu există o prelungire evidentă a intervalului QT la acest pacient. Acesta este un motiv care susține, nu o simplă intoxicație cu cetirizină.
în acest caz, medicamentele concurente includ escitalopramul. Bradicardia este listată pe instrucțiunea escitalopramului și este una dintre manifestările majore ale supradozajului cu escitalopram. Autorii consideră că bradicardia întâlnită este mai probabil să fie legată de cetirizină, deoarece bradicardia s-a rezolvat după întreruperea cetirizinei. Cu toate acestea, luând în considerare interacțiunea medicamentoasă, o reacție adversă poate dispărea după întreruperea oricărui medicament care interacționează. Prin urmare, escitalopramul este încă suspect în acest caz. Relația dintre escitalopram și bradicardie a fost evaluată ca fiind, de asemenea, „probabilă” cu un scor de 5 baze pe același algoritm Naranjo.

Revizuirea literaturii engleze, există un raport despre interacțiunea cetirizinei și pilsicainidei care duce la aritmie la un pacient cu insuficiență renală. În acest caz, la 3 zile după utilizarea concomitentă de cetirizină și pilsicainidă, pacientul s-a plâns de senzație de leșin. Electrocardiograma a evidențiat bradicardie sinusală cu o undă QRS largă. Prelungirea intervalului QT corectat nu a fost evidentă. Deoarece s-a speculat că bradicardia sinusală cu o undă QRS largă este legată de acumularea de pilsicainidă, pilsicainida a fost întreruptă în timp ce cetirizina a fost continuată. Trei zile mai târziu, simptomele au dispărut și electrocardiograma a revenit la modelul anterior. Tsuruoka și colab. administrarea concomitentă raportată de cetirizină și pilsicainidă a inhibat reciproc clearance-ul renal și a redus constanta de eliminare. Acumularea de pilsicainidă a dus la aritmie.
Cetirizina este în prezent unul dintre cele mai utilizate medicamente. În general, cetirizina este un medicament relativ sigur chiar supradozaj la copii, s-au observat doar somnolență și sedare, dar nu și alte efecte secundare. Riscul evenimentelor cardiace legate de o supradoză de cetirizină este încă extrem de mic. Revizuirea literaturii, există un singur raport de caz despre bradicardie cauzată de cetirizină. Acest caz este, de asemenea, primul caz de intoxicație fatală acută cu cetirizină. O femeie de 18 ani cu anorexie a luat Cetirizină în doză mare (270 mg) din cauza tentativei de suicid. Până în prezent, acest caz este încă singurul caz de intoxicație fatală cu cetirizină din literatura medicală. Bradicardia cauzată de doza obișnuită de cetirizină (10 mg/zi), ca în acest caz, nu este raportată în literatura de specialitate înainte. În acest caz, bradicardia cauzată doar de doza obișnuită de cetirizină nu este convingătoare.
pe de altă parte, escitalopramul este (s)-stereoizomerul citalopramului, un amestec racemic. Autorii au menționat că efectele adverse cardiace, cum ar fi bradicardia, tahicardia și hipotensiunea au fost raportate anterior cu citalopram. Cu toate acestea, există date limitate privind riscul de evenimente cardiace cu escitalopram. Cu toate acestea, Howland a raportat că nu există dovezi puternice din studiile pe oameni și animale că siguranța cardiacă a escitalopramului este semnificativ superioară celei a citalopramului. În plus, Caillet și colab. s-a constatat că nu s-a observat nicio diferență semnificativă în numărul de reacții adverse la medicament între perechile Rac-citalopram/(s) – citalopram. Mai mult, toxicitatea serotoninei, prelungirea intervalului QT și bradicardia sunt manifestări majore ale supradozajului cu escitalopram în van Gorp și colab.studiul lui. În comparație cu cetirizina, escitalopramul este mai suspect în acest caz.

de fapt, autorii menționează într-adevăr despre interacțiunea medicamentoasă „utilizarea concomitentă a escitalopramului poate contribui la dezvoltarea bradicardiei induse de cetirizină ca factor predispozant.”Cu toate acestea, credem că escitalopramul ar trebui să poarte principala responsabilitate pentru bradicardie. Dimpotrivă, cetirizina este doar un factor predispozant. Prin urmare, în acest caz, ipoteza noastră este că cetirizina care interacționează cu escitalopramul și apoi acumularea de escitalopram a indus bradicardia. Cu toate acestea, o căutare PubMed nu dezvăluie nici un raport despre interacțiunea medicamentoasă dintre cetirizină și escitalopram, nici între cetirizină și citalopram. Sunt necesare mai multe rapoarte sau studii asociate pentru a stabili ipoteza noastră.
în concluzie, cauza bradicardiei în acest caz este obscură. Datorită bradicardiei care se rezolvă după întreruperea cetirizinei, cetirizina este o cauză posibilă, dar mai puțin convingătoare. Interacțiunea dintre escitalopram și cetirizină este, de asemenea, o cauză probabilă. În comparație cu cetirizina, escitalopramul ar trebui să poarte principala responsabilitate pentru bradicardie. Sunt necesare mai multe studii asociate pentru a stabili relația cauzală.
sprijin financiar și sponsorizare
zero.
conflicte de interese
nu există conflicte de interese.

Top

bradicardie asociată cetirizinei: un raport de caz. Dermatol Sinica 2018; 36: 111-2. înapoi la textul citat nr. 1
Tsuruoka S, Ioka T, Wakaumi M, Sakamoto K, Ookami H, Fujimura A, și colab. Aritmie severă ca urmare a interacțiunii cetirizinei și pilsicainidei la un pacient cu insuficiență renală:prima prezentare a cazului care arată concurența pentru excreție prin proteina renală multidrog rezistentă 1 și transportorul cationic organic 2. Clin Pharmacol Ther 2006; 79: 389-96. înapoi la textul citat nr. 2
van Gorp F, Whyte IM, Isbister GK. Efectele clinice și ECG ale supradozajului cu escitalopram. Ann Emerg Med 2009; 54: 404-8. înapoi la textul citat nr. 3
Hansen J. J., Feilberg J. Otrăvire accidentală cu cetirizină la un băiat de patru ani. Ugeskr Laeger 1998; 160: 5946-7.  înapoi la textul citat nr. 4
Chodorowski Z, Sein Anand J, Kujawska H. intoxicație suicidară fatală cu cetirizină la pacientul cu anorexie-un raport de caz. Przegl Lek 2004; 61: 433-4. înapoi la textul citat nr. 5
Howland RH. O întrebare despre toxicitatea cardiacă potențială a escitalopramului. J Psychosoc Nurs Ment Sănătate Serv 2012; 50: 17-20.  înapoi la textul citat nr. 6
Caillet C, Chauvelot-Moachon L, Montastruc JL, Bagheri H; Asociația franceză a Centrelor Regionale de farmacovigilență. Profilul de siguranță al enantiomerilor vs. amestecurile racemice: este același lucru? Br J Clin Pharmacol 2012; 74: 886-9.  înapoi la textul citat nr. 7

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.